maandag 19 augustus 2019

Het Galgenveld bijna droog.


Voor jullie oriƫntatie: ik sta met de rug naar de Gagelweg, links loopt de Bijleveld en in de verte de Dooijersluis in de Geerkade. Daarvoor het pontje "Langs de Bijleveld".
Vanochtend weer eens het Galgenveld bezocht. Ik was nieuwsgierig naar de ontwikkeling van de schuin aflopende oevers. Wel, het water is teruggekeerd naar de normale sloot en de afgeschraapte brede oevers zijn begroeid met allerlei pioniersplanten. Op zich een prachtige vegetatie maar ik ben benieuwd hoe zich dat volgend jaar zal ontwikkelen. Is er dan nog plaats voor Kleine Plevieren om te broeden. Komt de Scholekster terug?  Is het dan nog wel een slaapplaats voor ganzen?
Ik joeg 21 Watersnippen op, verder niks. Alleen een overvliegende Torenvalk, zowaar. Veel Distelvlinders, ik denk gerekend over het hele land, loopt dat aantal in de tienduizenden. Verder wat Koolwitjes en een heel enkele libel. Daar kwam ik voor, maar het viel tegen. Het waaide nogal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten