vrijdag 30 augustus 2019

Gedrag.


Bij het fotograferen van dieren is kennis hebben van hun gedrag vaak een voordeel. Je kunt de juiste plekjes opzoeken om een foto te nemen. Deze Paardenbijter vloog steeds dezelfde route over de sloot, jagend op andere prooi-insecten. Zo nu en dan werd er even gerust, ook weer op dezelfde uitstekende rietstengel. Ik had te weinig tijd om hem , het is een ♂, aan me te laten wennen. Dus moest ik het hebben van een foto tijdens de vlucht. Een groot probleem hierbij is de scherpstelling. Ze zijn zo razendsnel dat de autofocus het niet kan bijbenen, met de hand scherpstellen is een kwestie van geluk hebben. Ik zag dat hij regelmatig over een hoop dode lissen vloog en stelde daarop in. Een paar foto's kreeg ik hem erop, de foto's waren niet geheel scherp. Meer oefenen.


Goed weekeinde.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten