donderdag 22 augustus 2019

Een veer. Maar van wie?


Sinds ik drie verschillende soorten nachtvlinders bij de schuurlamp had zitten, ga ik elke ochtend even kijken of er weer een paar zitten. Nachtvlinders komen af op licht, dus vandaar. Tot nu viel het tegen. Maar vanochtend zag ik  al op afstand dat er "wat hing", iets groots. Het bleek een veer te zijn, hangend in de spinrag. Ik vermoed een slagpen van een Houtduif. Die willen nog wel eens onze tuin aandoen. Maar als ik op internet ga zoeken kom ik niet uit bij een Houtduif, die zijn duidelijk anders. Een Kokmeeuw dan ? Geen overtuigende foto. Een Ekster? Ook niet. Dan via een forum op waarneming.nl kom ik terecht bij een Turkse Tortel, elke dag in onze tuin. Het is een staartveer , van onderen gezien. Wel een grote voor deze tortel, maar goed ik ben geen deskundige. Michel Klemann van  het Sovon wel. Ik houd het dus op een veer van een Turkse Tortel
Oh ja, ik zou het bijna vergeten, er zat een Gamma-uil bij de lamp, zie ook logje 13 augustus j.l..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten