zaterdag 30 maart 2019

Hazenhormonen


Zoals de vogels hebben ook de Hazen last van de hormoontjes, heuse knokpartijen en achter elkaar aan jakkeren over het weiland zijn hiervan de uitingen. Mooi om te zien. Zonder dat ze je in de gaten hebben komen ze dichterbij. De klik van de camera horen ze en gaan ze ervan door.

Weidevogels.
Ik heb nu 6 Kieviten aan het broeden . Ik vond vanochtend nog een compleet legsel. De Grutto's komen de komende week met hun nesten en eieren

Gister niet en vandaag een kort verhaal:  bij het inladen van een zak potgrond schoot mijn hand uit en werd een stuk huid van de onderlaag afgetrokken. Wat heeft een oud mens zoals ik een dunne huid, het lijkt wel papier.Bovendien gebruik ik bloedverdunners zodat ik alle mogelijke moeite doe om herhaling te voorkomen. Constant een handschoen aan om de pleister op z'n plek te houden. Typen gaat moeilijk, vandaar.

Desalniettemin, een goed weekeinde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten