woensdag 6 maart 2019

De laatste ?


HZ6zwart is hoogstwaarschijnlijk de laatste Kolgans die ik aflees dit winterseizoen. Ik heb deze winter maar 22 halsringen afgelezen, ik denk weinig. Ik heb de cijfers van voorgaande jaren niet paraat, maar voor m'n gevoel is het een mager resultaat. Ik beweer al jaren dat er minder "gehalsringde" ganzen zijn maar het kan ook aan mij liggen. Vanmorgen nog even naar de Kollen gekeken en zowaar zag ik vanaf Molenland een oude bekende HZ6. Sinds 11/12/18 hier in de omgeving, meerdere malen waargenomen door Marianne en Kees. En Sneuper dus.
Nu de weidevogels weer in het land zijn ben ik daar vooral mee bezig, maar er is nog weinig activiteit waar te nemen. Hoogstens een buitelende Kievit als hij in zijn blikveld een vrouwtje ontwaart. Verder is alles rustig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten