dinsdag 26 maart 2019

Wolken 2



Ik kom nog even terug op het logje van gister over de opvallende wolkenrij op Zondagochtend. Al surfend op internet kwam ik terecht bij de website van Robert W. van Waning. www.contrail.nl . Een zeer uitgebreid verhaal waarin de schrijver nog al tekeer gaat tegen de uitstoot van vliegtuigen in de vorm van condensstrepen. ( Ook wel contrails genoemd: con van condensatie en trails van sporen). Over de tekst doe ik geen uitspraak, daarvoor zou ik uitgebreider de tekst moeten bestuderen. Maar ook op genoemde website honderden foto's van condensstrepen. Ik heb een klein deel bekeken , "mijn" gefotografeerde wolkjes zag ik er niet bij. Ik heb de heer Van Waning de foto's per mail toegestuurd en hij gaf keurig dezelfde avond een reactie.
Hij denkt dat het een gevolg is van golving van de verschillende luchtlagen waarbij de temperatuur verschillend is. Door de lage temperatuur daarboven, -50 gr. Celsius, bevriezen de watermoleculen in de uitlaatgassen van de vliegmotoren en vormen ijskristallen.  Ik citeer:" Ik denk dat het inderdaad een contrail is die zich bevindt op de grens van twee luchtlagen. Net als wateroppervlakken zijn die grenslagen vaak gegolfd. 
De temperatuur, luchtdruk en luchtvochtigheid ter hoogte van de toppen verschillen van die van de dalen. Zodoende zijn de toppen wel zichtbaar en de dalen niet, of juist andersom."  

Hij adviseert me een weerkundige te raadplegen.
Nog een website met contrails, maar ook chemtrails is www.skepsis.nl/vliegtuigsporen. Buitenaardse wezens zouden hier mee bezig zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten