donderdag 5 juli 2018

Kattestaart


Vanochtend vroeg naar polder Demmerik. Hoe zou het met mijn vogels zijn, voorzover nog aanwezig? Overal zie je groepen Kieviten, hier en daar hoorde ik nog Tureluurs, Grutto's zijn vertrokken. Verderop wat Scholeksters, geen jongen. Is hun nest dan voor de tweede keer mislukt? Op het oude plasdras, nu voorzien van een graslaag, kwam me een  klaaglijk roepende Kievit tegemoet. Dat wees op jongen. Verder stil. Bij de Zwarte Sterns ook stilte, hoog vloog een roepende stern over me heen. Geen enkel vlotje had nog sterns, ook geen jongen. Misschien weer opgevreten?

De natuurvriendelijke oever lag er heel natuurlijk bij: op de foto zie je de dikke muur van  planten op de weggeschoven wal. Hier Kattestaart, vlakbij de dikke rietsigaren:de Grote Lisdodde. Mooi gezicht.
Bij het afpellen van m'n fotouitrusting bij de auto hoorde ik een zingende Veldleeuwerik. UITROEPTEKEN ! Mijn ochtend was weer goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten