woensdag 25 juli 2018

Gamma-uil


Wat een beauty !! Dagvlinders zijn mooi, meestal, maar nachtvlinders kunnen er ook wat van. Deze Gamma-uil zat op een tuindeur en aangezien ik onbekende planten en dieren meestal vanaf een foto op m'n laptop determineer maakte ik een foto. Mijn kennis van de nachtvlinders is niet zo groot dus spit ik in het boek Nachtvlinders de uilen maar weer eens door. Alleen de uilen, de families herken ik zo langzamerhand wel. Ook de spanners vormen een grote familie.
De Gamma-uil herken je aan de witte gesloten letter Y. Op 13 juli ( zie logje) had ik 'm ook. Volgens het boek is het een heel gewone trekvlinder vanuit het Middellandse Zeegebied. In zachte winters overwintert de soort hier soms als rups of als pop.

1 opmerking:

  1. Heb je m'n stukje in de ronduit gelezen over ObsIdentify? Echt een aanrader deze app om op-met je telefoon de beestjes te laten herkennen.

    BeantwoordenVerwijderen