dinsdag 29 oktober 2019

Vreemd verschijnsel.

Gisterochtend, uitkijkend vanuit een slaapkamerraam aan de zuidzijde van het huis, zag ik een vreemd verschijnsel in/aan/onder een wolk. Zeven parallelle grijze strepen  die naar het noordwesten wezen. Ik heb de wolk , die al de hele ochtend dreigde en een zeer fraaie regenboog produceerde, gefotografeerd. Om wat diepte te geven heb ik een passerend groepje ganzen meegenomen op de foto.
Ik heb geen verklaring voor dit verschijnsel.Misschien hebben ze iets te maken met condensstrepen? Maar dan wel toevallig allemaal in dezelfde richting. De condensstrependeskundige dhr. Van Waning, Amstelveen. is overleden begreep ik.  Welk ander natuurverschijnsel dit zou kunnen zijn , ik weet het niet.
Ik heb de foto naar het NOSweer gestuurd, maar mijn naamgenoot vindt foto's met veel rood en veel oranje mooier. Gelijk heeft 'ie , maar dit verschijnsel is veel interessanter.

Wie heeft een idee?

1 opmerking:

  1. Hoi Gerrit, wij hebben het ook gezien, heel apart maar ik heb ook gen idee wat het is, mijn man denkt dat de wind ermee te maken heeft.

    BeantwoordenVerwijderen