donderdag 10 oktober 2019

Oude bekende?



Zodra de auto stopt gaan de Grote Zilverreigers, die ik wil fotograferen, op de wieken en dat doen ze al op een behoorlijke afstand. Deze Zilver dus niet. Aan het eind van de Proostdijerdwarsweg, daar waar de Veldweg begint, ging de reiger rustig verder. Jammer genoeg kwam er een tegenligger aan zodat ik het veld moest ruimen met maar één foto, deze dus.
Ik neem aan dat ik deze reiger veel vaker heb ontmoet op deze plek en de omgeving langs de Velddwarsweg of Veldweg. Hij valt op door juist niet weg te vliegen, maar gaat  door met foerageren. Hij doet net alsof hij mij niet ziet. Zo kun je van dichtbij de prachtige reiger bewonderen.
Momenteel zijn er veel Grote Zilvers in de polders. Eergister in de Ronde Hoep telde ik er al 30 ! Langs de A2 richtig Amsterdam, met Baambrugge in de verte, zit je ook al snel op zo'n 20. Tijs van den Berg denkt dat ze slapen in het geboomte vlak voor de afslag Abcoude. Langs de Portengense Zuwe tussen Oud Aa en Portengen, telde mijn vrouw, ik moest de auto op de weg houden, ook 24. Dit lijkt wel op een voorverzamelplaats. Bij de schemering vertrekken ze naar de slaapplaats. Waar slapen die?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten