donderdag 24 oktober 2019

Fluiteend 2


Ik had mijn verhaal over de Smient nog niet af;  medische perikelen en afhaalfamilie op Schiphol waren de oorzaak.
Ik druk een archieffoto of om te laten zien wat er terecht komt van het verenkleed na het eclipskleed op de eerste foto. De foto van vandaag laat het prachtkleed zien, het vrouwtje heeft een wat saaier kleed, gebruikelijk bij eenden. In het eclipskleed is de gele streep eerst onzichtbaar, door slijtage van de kopveren komt de gele streep langzamerhand tevoorschijn.
Ik schreef al dat de poldersloten vol raken met Smienten, wil je echt grote aantallen zien dan moet je eens kijken bij de Ouderkerker Plas. In januari minstens 10.000!
Ik check altijd even bij een groepje of er ook een Smient bijzit met een groene kop: dat is een Amerikaanse Smient. Zeldzaam, maar wordt regelmatig waargenomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten