maandag 7 oktober 2019

Kolgans 2e bij de Euro Birdwatch 2019 telling ??


Ook ik heb m'n eerste Kolganzen waargenomen. Gehoord vooral, zaterdag in de verte een klein groepje boven Polder Derde Bedijking. Het aantal zal gestaag toenemen.
Tot mijn grote verbazing werd de Kolgans zaterdag bij de Euro Birdwatchtelling 2019 tweede !!??  Dan moeten er hier en daar al groepen van enkele duizenden zijn waargenomen. Ik betwijfel dat. Als je op waarneming.nl de Kolgans opzoekt zie je overal waarnemingen van enkele tot  groepjes van 10 -20. Grote groepen ontbreken. Dus hoe ze aan die 69.497 komen is mij een raadsel.
Op de archieffoto hierboven een volwassen Kolgans: een witte kol achter de snavel. Bij juvenielen ontbreekt die nog. Verder oranje poten en zwarte strepen op de buik.
Het seizoen is geopend. Marianne, Kees, Tijs, Bert, kriebelt het bij jullie ook ?

1 opmerking:

  1. Jaaaaaa!!!! Laat maar komen die kollen, ik kijk weer uit naar mijn Rusjes en andere ringen.

    BeantwoordenVerwijderen