vrijdag 18 oktober 2019

"kie-kie-kie-kie"


Ik stond eergister op Molenland, mijn favoriete stek met de zon in de rug (als'tie schijnt) en wat hoger als het maaiveld, de ganzen te scannen, toen plotseling het felle : "kie-kie-kie-kie" klonk. Een Torenvalk ! Inplaats van in de verte moest ik nu inzoomen op de brede aflopende wegkant beneden me. Er stonden nogal wat palen waarop het valkje neergestreken kon zijn. Dus de palen scannen. En , jawel, op een plankenhek zat 'ie. Een mannetje.  Nog voor ik de camera met telelens klaar had vloog hij weg en streek neer op een baggerbult. Vanaf hier kon de Torenvalk ook over het gras kijken naar een prooi. Ik wachtte om de vogel in de vlucht te fotograferen, uteinelijk lukte dit met wat geduld. Zie foto boven. Hij is opweg naar een akelig schrikdraad-paaltje, je ziet het aan z'n blik.
Neergestreken zat 'ie nog hoger.
Ik ben verbaasd over de diepe vleugelslag, dat heb je niet in de gaten als je de vlucht volgt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten