woensdag 12 juni 2019

Opnieuw: Gierzwaluwen.

Dit plaatje drukte ik vorig jaar af op 9 juli. Ik dacht dat het de aankondiging van een nieuwe nestelplaats was. Dolblij was ik, een ingang bij de buren zichtbaar vanuit onze tuin!
Helaas, al gauw kreeg ik reactie van Ad van Uchelen dat het de traditionele verkenning van  een eventuele nestelplaats was. Driejarige vogels of vogels waarvan het broedsel mislukt was zochten een nieuwe mogelijkheid om volgend jaar ( 2019 dus ) te broeden.
We zijn zo ongeveer een maand weggeweest en hebben niet kunnen meemaken of de verwachting van vorig jaar ook is uitgekomen. Wat me wel opvalt is dat er constant Gierzwaluwen rond vliegen boven de wijk en vaak ook langs de punt van het dak op de foto. Ik heb nog geen zwaluw naar binnen zien vliegen. Of zouden ze ergens anders zitten?
De kolonie in Ad z'n huis doet het weer goed, als vanouds, kijk maar eens op zijn website  .

Hierbij de kopfoto van de afgelopen week:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten