maandag 3 juni 2019

Gehalsringde Canadezen.


Hoewel bij Sneuper niet gebruikelijk omstreeks deze tijd, toch nog even een logje over ganzen.
Ik zat dus verscholen op een dam, aan het zicht onttrokken door grote  Waterzuringen. Ik was bezig met de rondvliegende Scholeksters, met dit gedrag kan er niet gemaaid worden. Of ze zijn nog aan het broeden of ze hebben jongen. Morgen nieuwe poging.
Maar plotseling kreeg ik ganzen op m'n "radar", die staat altijd aan. Volgens mijn vrouw hoor ik alleen maar vogels. Ik beschouw het als een compliment. Afgaande op het geluid moesten het Grote Canadezen zijn. En jawel, daar kwamen ze aan. Roepend met het kenmerkende geluid. Zes vogels, strak in formatie. Uit de losse hand met de telelens erop, vandaar de onscherpte, twee foto's. Thuis bleken de laatste twee vogels halsringen te dragen. Ik denk dat de ringen een donkerblauwe kleur hadden, de codes erop waren niet te lezen. Op CR-birding opgezocht waar ze ooit geringd zijn: United Kingdom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten