vrijdag 21 juni 2019

Influx Distelvlinder?


Gister kreeg ik een berichtje van Gijs: "Ik ga morgen 2 en 3 maaien". Dus heb ik gisteravond de vlaggen uit perceel 2 en 3 gehaald. De vlaggen hadden hun werk gedaan: nergens meer alarmerende vogels. Gelukkig, dat was de bedoeling. Vanuit perceel 4 kwamen nog zwak alarmerende Grutto's, die van perceel 3 dus. De Scholeksters en de Kieviten zaten elders. Ben  nieuwsgierig of er ondanks onze maatregelen toch nog jonge vogels zijn aangetroffen. Dat hoor ik nog wel.
Ik zag een Distelvlinder, zoals ook dinsdag twee in het Galgenland aan de Gagelweg. Alle drie zagen ze er erg afgevlogen uit. Geen wonder, het is een trekvlinder en ze komen helemaal uit Zuid-Europa en Noord-Afrika. Komt er een nieuwe influx ( masale intocht) ? Op de archieffoto van een afgevlogen Distelvinder op een Vlinderstruik. Verse Distelvlinders hebben een veel roodbruinere kleur.


Goed weekeinde.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten