donderdag 16 maart 2023

Torenvalk met ring USLgroen.


 Ik zat vanmiddag rustig bij mijn weidevogelland te kijken, nog steeds geen Kieviten,  toen er wat Smienten en ander kleiner vogelvolk in paniek de lucht in ging. Een Sperwer. Hij streek neer op een hek, zodat ik foto's kon nemen, echter het was te ver weg. Bleek thuis. Even later een Torenvalk op een hekpaal dichterbij. Het leek wel, of er iets groens aan een poot zat. Een ring bleek thuis toen ik de foto uitvergrootte. Letters OSL. Ik denk aan een O, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb Tijs  vd. B. de ringer van o.a. Torenvalken op Haarzuilens een foto gestuurd. Ik hoop dat hij de code wel kan ontcijferen. ( Tijs bericht terug dat het USL moet zijn)

Als ik de kopfoto sterk vergroot lijkt het dat de biddende Torenvalk ook een groene ring draagt en  rechts een aluminium ring.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten