zaterdag 18 maart 2023

Hazenschedel.


 Nee, die heb ik er niet stiekem neergelegd voor het plaatje, het lag er. Ik scan altijd de hekpalen, de hekken en eraan bevestigde draden. Ik heb wel vaker iets gevonden aan of op  de genoemde voorwerpen,  dat te maken heeft gehad met een dier: een braakbal, een forse keutel, een paar botjes, een hoopje darmen, allemaal lege muggenlijfjes, ze waren allemaal verveld.   Nu in dit geval de bovenkant van een Hazenschedel. De kiezen zitten er nog in, de snijtanden zijn afgebroken. ook een stuk wervelkolom zat er nog aan. De rest van het Hazenskelet lag eronder op de grond, ook al flink schoongemaakt door aaseters. Maar welke aaseter? Ik vermoed een Zwarte Kraai want een Torenvalk eet geen Haas en het is te zwaar voor een Torenvalk om dat op de paal te tillen, een Buizerd zou kunnen maar is niet een echte aaseter, ik houd het op een Kraai.

In de slootkant bloeit het Klein Hoefblad, de bladeren zijn nog onderweg in de bodem.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten