donderdag 18 juli 2024

Klimkreeft?


 Wat doet een kreeftenpoot bovenop een hekpaal? Is zo’n beest omhoog geklommen? Ik kijk altijd naar de toppen van palen die talrijk in het weiland staan. Meestal ligt er helemaal niks, een enkele keer een braakbal . Altijd leuk om in te schatten van welke vogel de braakbal afkomstig is. Ook een keer een schedel van als ik me goed herinner van een haas en dan nu een poot van een kreeft. Welke vogel eet kreeften, een plaag nog steeds, en eet de prooi op boven op een paal.
Futen, Meerkoeten en reigers zie ik het niet doen, die blijven in de wal of op het water, ik moet vooral denken aan meeuwen. Je ziet de Zilvermeeuwen, Kleine en Grote Mantelmeeuwen nauwkeurig de weteringen afstropen op zoek naar een prooi. Hebben ze die gevonden en gevangen dan vliegen ze altijd een stukje met de prooi en strijken neer in het veld om de prooi te slopen en te eten. Kans dat ze dat ook op een hekpaal doen. Kreeftenpoten hebben niet zoveel vlees, die worden eerst verwijderd, wellicht blijft er één op een paal liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten