vrijdag 5 juli 2024

Erfenis.


 Ik heb een erfenis van mijn kleinkinderen gekregen: drie kippen. Een omgekeerde erfenis dus. Ze hebben met Pasen een aantal eieren uitgebroed die ze hadden gekocht bij het Kippenmuseum in Barneveld( de juiste naam is Pluimveemuseum) En een broedstoofje gehuurd. Één of twee eieren waren niet bevrucht, twee waren hanen en drie hennetjes. Er is een haantje teruggegaan naar Barneveld, een krielkiphaan,(begon de laatste weken om 5.00 uur al te kraaien)  prachtig beestje met veren aan de poten, naar een opa in Brabant die ermee wil fokken, en bleven er drie over die voor mij waren. Ik heb altijd kippen willen hebben maar de vakanties waren een probleem. Dit is opgelost en vandaar dat er drie kippen in de tuin lopen. Overal tussendoor, altijd bij elkaar. Overal poepen, elke avond even opruimen en ze de ren inlokken met dode meelwormen. Daar zijn ze gek op. Ik heb ze ook al bij de buren moeten lokken met de emmer meelwormen , dus overal gaas onder de heggen geprutst. Over enkele maanden verwacht ik eieren. Ik ben ook benieuwd of ik ze moet kortwieken, leewieken mag niet. M’n kleinkinderen komen regelmatig even kijken of ik het wel goed doe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten