vrijdag 3 februari 2023

Torenvalken.

 

Eergister had ik weer, aan de Gagelweg,  de Torenvalk met de groene pootring voor de lens, het was behelpen , ik moest door het rechterraam fotograferen. In de hoop toch wat duidelijkere foto's te krijgen heb ik een behoorlijk aantal genomen. Helaas, de valk zat er onscherp op. Met wat fantasie kreeg ik toch de code op de groene ring bedacht: TZ6. De letters waren wel duidelijk maar de 6 was vaag. Ik moet nu nog ontdekken waar ik de ring moet melden. 

Ik heb ondertussen wel ontdekt waar waarschijnlijk de Torenvalk geringd is. Op het landgoed De Haar bij Haarzuilens door de Vogelringgroep aldaar.


Vandaag weer een Torenvalk op een paal van de artistieke hekwerken langs de Gagelweg. Helaas, toen ik een foto vergrootte bleek het een andere Torenvalk te zijn, ongeringd. Zie kopfoto boven. Dit mannetje staat er verder wel goed op 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten