maandag 13 januari 2020

Opnieuw het gezinnetje R1.


Met ekskuus voor de slechte kwaliteit van deze foto neem ik 'm toch maar op in dit logje. Er was geen betere. Dat komt door te weinig geduld en niet de moeite willen nemen om even het statief te pakken. De bewegingsonscherpte wordt dan een stuk minder, de telelens op het open autoraam houd je nooit helemaal stil en dat is funest voor foto's op grote afstand.
Ik was deze ochtend op weg naar huis, had bij de kruising Hoofdweg- Botsholse Dwarsweg twee halsringen gescoord ( RYK en GY1zwart) en kon na de Botsholse Dijk ( de laatste jaren bijna geen ganzen meer hier) niet de Proostdijerdwarsweg op. Er werden bomen gekapt. Dus nu maar via het Waverpad weer terug naar de Hoofdweg. Hier ook weinig ganzen de laatste tijd. Toch zaten er in de scherpe bocht  een groepje van pakweg 40 Kollen. Ik ben toch even gedraaid en daar hadden we NB het gezinnetje R1L,K,G,H, weer! Gepoogd om het gezin op de foto te zetten. Eén van de vier stond op afstand toilet te maken. Jammer, ik had moeten wachten totdat hij/zij zich ook aansloot.

VOORLENTE: vanochtend bij m'n ochtendwandeling in de schemer  hoorde ik meerdere Merels zingen. Heerlijk dat geluid weer te horen. Een paar dagen terug de eerste Zanglijster. Eksters zijn overal bezig met hun nest. Nu de bomen kaal zijn zie je hoeveel het er zijn. Het worden er steeds meer lijkt het wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten