woensdag 8 augustus 2018

Grote Zilverreigers.


Ze zijn er weer, zo straks langs de A2 tussen afslag Vinkeveen en het dorp Abcoude minstens 10 Grote Zilverreigers. De reigers die je nu ziet zijn afkomstig van de broedplaatsen in de Oostvaardersplassen en enkele andere kleine kolonies, zoals op de Makkummerwaard en in Noord-West Overijssel. Dat betekent dat ze weer slapen op een mij onbekende slaapplaats, ik vermoed ergens in de plassen op een eilandje in de bomen. Of in de populieren vlak langs de weg voor afslag Abcoude? Wie helpt me uit de brand?
Verder attendeer ik de vogelaars en alle andere natuurgenieters op de mogelijkheid dat ook Grote Zilverreigers een kleurring met daarop een code aan beide poten  kunnen dragen. Graag even doorgeven, dan geef ik de waarneming door aan Jan Kramer, de coördinator van het project in Nederland.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten