donderdag 30 augustus 2018

Bert Fakkeldij R.I.P.



Gister las ik de overlijdensadvertentie van Bert Fakkeldij, collega-vogelaar van de Vogelwerkgroep IVN. Ik wist dat hij ernstig ziek was, maar niet hoe ernstig. De laatste jaren kwamen we elkaar niet meer tegen, hij door zijn ziekte en ik ook door medische zorgen.
In onze actievere perioden hadden we nog wel eens contact over bijvoorbeeld de Buizerds, hij was een roofvogelman. Onze meningen stonden lijnrecht tegenover elkaar, toch was er wederzijds respect.
Als ik het me goed herinner is Bert het IVN binnengekomen door de Natuurgidsencursus en had als "afstudeergebiedje" de boomgaard van Oudshoorn achterin polder Demmerik. Daar broedde ook een Buizerd ( zie de foto van Bert) . De Buizerd zat op een enorm nest dat vanaf de Demmerikse Kade met de kijker makkelijk te zien was. Bert vond dat er veel meer Buizerds moesten komen, ik als weidevogelbeheerder was daar fel op tegen. Meermalen vraten de Buizerds "mijn" jonge weidevogels op. We kwamen wat deze meningen betreft niet nader tot elkaar, als collega-vogelaar was het een fijn mens.
Hij ruste in vrede.

1 opmerking:

  1. Beste Sneuper,
    Wat een mooi bericht om te lezen, ontzettend lief om mijn broer op deze manier te eren. Prachtige foto van de buizerd die Bert gemaakt heeft.
    Het overlijden van Bert is een gemis voor de natuur en voor ons.
    Lieve groetjes van Lia Vrolijk-Fakkeldij

    BeantwoordenVerwijderen