maandag 19 februari 2018

Merel, eerste zang.


Het was nog pikdonker vanochtend toen ik weer een Merel hoorde. Prachtig gezang, nog wel wat aarzelend. Op steeds meer plaatsen hoor ik ze in de loop van de ochtend. Mijn eerste zingende Merel had ik al een paar weken terug , ronde de 8 of 9de januari. Door de vorst van de laatste dagen zal de eerste zang van verschillende soorten worden vertraagd. Toch had ik de laatste dagen ook een zingende Vink, een roepende Boomkruiper, een aarzelende Heggemus. Er zullen ook nog Zanglijsters zijn, maar die heb ik nog niet gehoord. Wil je meer eerste waarnemingen bekijken klik dan op Natuurkalender , elke dag komen hierop nieuwe waarnemingen van eerste zingende vogels, bloeiende planten, eerste vlinders enz.
Op de foto een ouderejaars mannetje Merel, hij heeft een duidelijke gele oogring. Jonge mannetjes hebben die nog niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten