zaterdag 18 oktober 2014

Zo maar een slagveld in de tuin.

Zodra de zon ook maar even schijnt en de temperatuur redelijk is komen ze in grote getale te voorschijn en vliegen in het zonlicht. Uiterst kleine vliegjes die naar mijn idee bezig zijn zich voort te planten. Dit dansen is een voorbereiding daarop. Een soort paringsdans ,denk ik. Die twee boven het midden van de foto  hadden elkaar al ontmoet en vlogen net als de andere eenlingen een oud spinnenweb in, hun dood tegemoet. Dood gegaan waren ze toch wel, na de paring en het eitjes leggen. Deze hebben dat voorrecht niet gehaald. Of de spin was al vertrokken of hij vond het de moeite niet de vliegjes in te kapselen en leeg te zuigen.
Over de soort(en) durf ik geen uitspraak te doen, ze zitten bij ons ook op de fruitschaal en dan denk ik al gauw aan Fruitvliegjes ( Drosophila's). Het vliegje waarmee hele volksstammen scholieren kruisingsproeven bij genetica  hebben gedaan. Een geweldig leuk , maar arbeidsintensief practicum waar je een paar weken mee bezig was.

P.S. Morgen geen blogje, dan is het ook mijn rustdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten