woensdag 12 januari 2022

Voedertijd


 Bijna elke ochtend voer ik mijn populatie Huismussen, ze zitten te wachten.  Die twintig mussen zitten niet allemaal onder mijn dakpannen, ook de buren hebben mussen. Een paar jaar terug was er hoogst zelden een Huismus te zien, maar zo nu en dan voeren en nu regelmatig, doet wonderen. Momenteel gemiddeld 20, ik heb wel eens een jaar gehad met 30 Huismussen. Soms zit er een paartje Ringmussen tussen en nu en dan een Vink. Momenteel zit ook een paartje Turkse Tortels in een boom te wachten en , ik heb de deur nog niet dichtgetrokken, of ze strijken neer op de tafel waar ik ook een handvol voer strooi. De mussen  zijn schrikachtig, plotseling vliegt de hele meute de struiken in. Ik weet niet waardoor. Ze zijn zo langzamerhand wel gewend aan mijn gestalte achter de tuindeuren, vermoed ik, maar waardoor dan wel?

Op een laptop kun je een volledig scherm aanklikken, op een Ipad lukt dat niet, tenminste op die van mijniet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten