dinsdag 11 januari 2022

Eindelijk weer een halsring.


Duizenden ganzen heb ik de laatste 1-2 weken in de telescoop gehad, maar geen halsring kunnen scoren. De laatste ringen had ik op 30/12/21. De eerste dagen van 2022 ben ik vrijwel elke dag even de polder ingedoken. En ik maar denken dat ze nu wel zouden komen , hier in De Ronde Venen. Niet dus. Dan ga je toch weer aan je zelf twijfelen, die nieuwe bril moet er toch binnenkort maar komen. Er zijn meer soorten vogels en niet alleen ganzen. Zonde van je tijd. En meer van zulke gedachtes. Uit Friesland komen ook berichten met minder ringen, dus de vreugde was groot, net een klein kind, toen ik vanochtend eindelijk weer eens een ring zag. Langs de Botsholsedwarsweg tegen over het campingkje . Ik had 'm direkt in beeld, dus die ogen zijn zo slecht nog niet. Een lichtgroene (lime) met de code N72 een oude gans.

Geringd als jong mannetje in de Eempolder op 9-12-2013 en is de eerste jaren veel in Noord Duitsland geweest, meerdere malen in Mecklenburg-Vorpommern. 2x in april in Estland op weg naar de broedgebieden, een paar keer in Gorzow, Polen in februari en zo langzamerhand de laatste jaren meer in Noord-Holland en Utrecht: Eemnes, Nieuwkoop en Zegveld. Nu dus hier.

  

                                                             

Geen opmerkingen:

Een reactie posten