dinsdag 18 januari 2022

Schapenkoppen


 In plaats van de polder in te gaan, ben ik maar in de tuin aan de slag gegaan. In de mist hoor je de ganzen wel, maar zie je ze nauwelijks. In de tuin, tenminste die van mij,  valt altijd wel wat op te ruimen, te snoeien, te planten etc. Ik heb  wat bladeren uit een afvoerputje verwijderd, wat afgestorven planten afgeknipt en de Hydrangea paniculata gesnoeid. Met andere woorden: ik heb de Schapenkoppen ( ook wel Pluimhortensia genoemd) afgeknipt en , ik vind ze afgestorven ook nog mooi, in een vaas gezet. Nu nog een geschikte plek in de kamer. 't Is toch wel een hele bos. 

Hortensias zijn makkelijk te snoeien, ze bloeien zowel op oud hout als nieuw hout, lees ik op websites van kwekers. Doordat de struik wat in de schaduw van andere struiken stond werden de stengels behoorlijk lang. Benieuwd of ze volgend jaar weer zo lang worden als ik de takken kort terugsnoei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten