zaterdag 29 mei 2021

Vogelvaria

 HuisHoutduiven: ik heb een sterk vermoeden dat de gepredeerde Houtduiven in de boom voor ons huis nu bezig zijn met een nest in een volgende boom langs de straat. Nota bene een paar bomen dichterbij het Eksterpaar dat de buurt terroriseert. Dat vraagt dus weer om moeilijkheden. 

Scholekster en Kievit: ik heb steeds nog maar twee weidevogelparen aan het broeden: de Scholeksters en de Kieviten. De Scholeksters zitten op perceel 6 en daar wordt maandag gemaaid. Ik heb Gijs nog even gewaarschuwd. 

Kuifeend in de slootkant: De brede berm langs de Ter Aase Zuwe hoort niet meer bij mijn weidevogelgebied, maar toch heb ik daar een Kuifeendennest vlak langs de waterkant gevonden. Het mannetje zwom zenuwachtig heen en weer, dus weet je hoe  laat het is. Ik vond het nest vrij snel. Heb er geen stok bij gezet. Er wordt daar voorlopig toch niet gemaaid.

Dit vloog vanmiddag ook boven de polder: 


Zouden deze angsthazen beseffen dat ik met mijn twee prikken en vele geprikten er voor zorgen dat ze weer vrij een pilsje kunnen pakken op een terras?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten