dinsdag 18 mei 2021

Spreeuwen


 Met een volle snavel vliegt deze Spreeuw richting nest,  1,5 km. verderop. Ik was neergestreken op een dam om te genieten van de vogels rondom. Oud en stram van lijf en leden zat ik tegen een hek, zonder krukje, dat stond thuis nog in de schuur. Stom, niet gecontroleerd. Ik zat eigenlijk te wachten op de Purperreiger die ik eerder uit het riet had opgejaagd. Later zag ik hem in de verte in het reservaat staan vissen. Wat me opviel waren de vele Spreeuwen die op het gemaaide weiland kwamen foerageren voor hun jongen. Af en aan vlogen ze. Spreeuwen zitten onder de dakpannen , in het reservaat is niet gemaaid dus komen ze hier , 1,5 km, verderop eten voor hun jongen zoeken. Er gaan wat gevangen insekten, kijk naar de snavel, naar de bebouwing van Demmerik. Het zijn vooral Emelten en Langpootmuggen die gevoerd worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten