dinsdag 11 mei 2021

Een Scholeksternest.


 Zou het toch nog lukken de Grote Vier te vinden. Zaterdag een Kievitsnest met drie en vandaag een Scholeksternest met twee eieren. Nu nog de Tureluur, komt ook wel, hoop ik. 

Gijs is aan het maaien geslagen, het weerbericht voor de komende dagen schijnt niet zo best te zijn. Dus maait hij zelf en laat een loonbedrijf maaien. Drie percelen zijn aan het eind van de middag gemaaid. Weiland 6 is nog niet zover. Daar ben ik gaan kijken, de gemaaide percelen waren een toonbeeld van rust. Nauwelijks vogels. Op 6 alleen weer het paartje Scholeksters, ik ben een stuk gaan lopen en gezocht op een dichtgegooide sloot waar de grond altijd nog een beetje inklinkt en kale plekken vertoond. Daar zitten meestal ook de Scholeksters , en vandaag dus weer. Ik heb wat geluk gehad, eerlijk is eerlijk. Nestelende Scholeksters zijn moeilijk te spotten. Zodra je het weiland instapt sluipen ze weg.

Elk jaar hebben we een Scholeksternest, of het steeds dezelfde vogels zijn weet ik niet. Zou best kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten