vrijdag 14 mei 2021

Opnieuw de Smient

 


Het mannetje Smient zat opnieuw op bijna dezelfde plek als de afgelopen weken, nu in het water. Het is een hele slechte foto maar ik had het statief nog in de auto liggen en durfde dat niet op te halen. We noemen dit een "bewijsfoto". Ik ga de komende dagen elke dag toch maar even kijken , stel dat ik na 15 mei de vogel 2x zie, dan geldt het als een juiste waarneming, toch Tijs?

Van de agrarische natuurvereniging Rijn , Vecht en Venen heeft men gister het nog niet gemaaide land bij Gijs met een drone onderzocht. Resultaten heb ik nog niet, ik vond het vroege uur, plm. 6.00 uur wat te vroeg. Door de infrarood warmte kan men de plekken van de nesten aflezen. Goed om die te weten voor het maaien . 

Ik heb weer gezocht naar een Tureluur, dat bestaat uit het land doorlopen en er op letten waar een vogel opvliegt. Dit perceel wordt binnenkort ook gemaaid. Als vaker dan twee keer op dezelfde plek een Tureluur opvliegt mag je het als broedgeval noteren. Vinden doe je het nest toch niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten