woensdag 17 januari 2024

Het echtpaar 21A en 21B


 Ik had het met de duizenden Kollen wel weer gehad, in de Gagel 2000. Geen ring. Polder de Derde Bedijking, 3000 Kollen. Geen ring, tot dat ik bijna op mijn parkeerplaatsje stond.  Bijna thuis zag ik aan de overkant van de Oosterlandweg in m'n "achtertuin" nog eens 600 Kolganzen. Vlug een zijstraatje ingeschoten en kijken. Daar gelukkig nog twee halsringen door een paartje. 21A en 21Bzwart. Werd het toch nog leuk.  Geringd in Eemdijk op 29-12-2023. Ik was de eerste aflezer.

Verderop ook nog Kieviten tussen de ganzen gezien. Die zijn dus ook terug, ondanks de kou. Als het wat warmer wordt zien we binnenkort ook de Grutto's terug en gaan de Kieviten kuiltjes draaien. De winter wordt ingehaald door de lente.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten