maandag 5 juni 2023

Kikkergekwaak.


Ik woon in een landschap met veel sloten en slootjes, je zou zeggen dus ook met veel Kikkers, maar niets is minder waar. Als ik in polder Demmerik loop en ik hoor een Kikker dan is dat zo langzamerhand een uitzondering. Oorzaken?  

Groot was mijn vreugde dan ook toen ik hier fietste tussen de rivier de Oude Rijn en de heuvels van de heuvelrug en in een onooglijk polderslootje een geweldige herrie van kwakende kikkers hoorde. De laatste tijd niet meer meegemaakt.  Afstappen en de camera pakken, met telelens. Minstens 5 paartjes bedreven de liefde of wilden dat graag. Op een der foto's een mannetje met de kwaakblazen duidelijk zichtbaar die een vrouwtje wilde veroveren ( of : "versieren". Ik weet niet hoe je dat bij Kikkers noemt.) Zij  was er blijkbaar nog niet aan toe en zwom steeds weg. Uiteindelijk zal hij toch overwonnen hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten