woensdag 14 juni 2023

Helaas


 Verdronken Silenespanner. Ik heb bij  de dissel bijna altijd een emmer staan met wat water erin. Dat gebruik ik om wat vuil weg te spoelen en doeken schoon te maken. In de eerste jaren van ons NCC-erschap ( Nederlandse Caravan Club) was het nog gebruikelijk dat elke caravan een gevulde emmer water bij de dissel had. Gebruiksklaar bij een eventuele brand. Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt en de verplichting is zo langzamerhand weggesleten. Op ons terrein De Treek bij het Henschotermeer hier vlakbij, zaten regelmatig spechten op de rand van de emmer om wat water te drinken. Vanochtend zag ik bij een watertappunt een mannetjes Merel ook uit een richeltje water happen. Ik heb nu een platte schaal met water buiten de luifel staan, vogels hebben ook dorst dus. 

De vlinder die ik vanmorgen in de emmer zag drijven  is gewoon verdwaald en verdronken. Het is een macro, een nachtvlinder en wel een spanner. De Silenespanner heet zo omdat hij vaak op Koekoeksbloemen te vinden is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten