donderdag 24 februari 2022

Met dank aan Dudley, Eunice en Franklin.


 Ruim 40 jaar wonen we op deze plek en ruim 30 jaar hebben we last gehad van de bomen, ik geloof Iepen,  in de straat, die prachtig waren toen ze pas geplant waren, maar daarna elk jaar zorgden voor mini-boompjes in de voortuin. Afknippen was de enige oplossing om niet na een paar jaar een tuin met struiken te hebben. De wortels opgraven ging niet, ik heb meer planten in de tuin die het loodje gelegd zouden hebben. Overal in de straat kwamen er gaten in de rijen bomen, behalve bij ons. Ik heb al eens gedacht aan een fles zoutzuur bij de wortels of iets dergelijks maar dat durfde ik toch niet aan.  De drie stormen hebben me nu geholpen, er kwamen grote takken naar beneden en de gemeente heeft opdracht gegeven om de boom te rooien. ( Zie foto boven)

De boom had ook z'n voordelen: de laatste jaren had ik bijna elk jaar een Houtduivennest in de boom. Vanuit een slaapkamerraam kon ik fotograferen, prachtig om het liefkozen van de duiven te zien en toen er jongen waren het voeden van de jongen met duivenmelk uit de krop. Zie archieffoto onder. Dat is nu voorbij, helaas. Toch wel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten