maandag 7 februari 2022

Drie halsringen in een kwartier.

 Vanmiddag had ik de Kollen weer mooi in het zonnetje langs Molenland , ik telde, steeds per honderd, 31x. Dus 3100. In een kwartier drie halsringen, dat mag in de krant. Eerst zag ik het echtpaar U7P en U7Czwart  druk grazend. Even later weer de bekende witte 423. Die blijft in de buurt.

Het echtpaar is op 28-12-2021 geringd in Eemnes, 1x afgelezen in Buurmalsen langs de Zwarte Kade, die overigens dichter bij Culemborg ligt. Ik heb daar gewerkt en heb ongetwijfeld in die polder rondgezworven. En nu dus hier.

Ik was druk bezig de 3100 ganzen te scannen toen er plotseling bij het autoraam, "Goedemiddag"klonk. "Hoe gaat het met U, is er iets?" De beste man zag de stilstaande auto, stopte  en was bezorgd dat de chauffeur, ik dus,  iets was overkomen. Gelukkig niet, ik vond het toch wel sympathiek dat een mede-weggebruiker zo attent was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten