donderdag 2 september 2021

4 soorten reigers

 


Vandaag vier soorten reigers in polder Demmerik. Gezien moet ik toevoegen. Deze soorten zullen er wel vaker zitten maar je moet geluk hebben om ze ook te zien. Ik had direct vanuit de auto al twee Blauwe Reigers in de gaten, even later in een dwarstocht een Grote Zilverreiger, begint ook terug te komen, midden in het gebied zag ik een schim van een reiger, een Purper? Ik was 'm kwijt,  maar even later zag ik de Purper in de verte door het riet bij een sloot sluipen. Weer een juveniel exemplaar, ik neem aan dat ik deze vogel al wel vaker heb gezien.

Het klapstuk kwam toen ik weer op de terugweg was.  Ik had de camera-val opgehangen aan een hekpaal boven water na met een mes wat riet , wilgeroosje en gele lis voor de camera te hebben weggesneden. Anders heb ik morgenochtend allemaal filmpjes veroorzaakt door bewegende planten. Toevallig keek ik omhoog en zo waar , daar vloog een Roerdomp. Even twijfel, nee, door de gedrongen vorm kwam ik uit op een Roerdomp. Ik was zo verbaasd dat ik vergat foto's te nemen. Ik heb toch nog een foto met de telelens kunnen nemen. Zie boven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten