dinsdag 2 juli 2019

Zwartkopmeeuw in het dorp.


Het geluk is met de @#$% zegt men wel eens. Toevallig had ik de camera(zonder telelens), in de fietstas gedaan naast de flessen die ik wegbracht. De flessen raakte ik snel kwijt en dus was er tijd om even een rondje door en bij het dorp te doen. Door onze  "interieurverzorgster" staat  op bepaalde dinsdagen het huis op zijn kop en ontloop ik aldus de drukte. Als ik dan thuis kom ruikt het hele huis weer naar M.
Op naar het fietspad langs de Kerkvaart, altijd goed voor wat soorten bloeiende planten. Bij het dierendriehoekje voor de tunnel lopen wat geiten en schapen, die regelmatig gevoerd worden door oppassende oma's en opa's met kleinkinderen. Dat weten niet alleen de geiten en schapen, ook de schooiers onder de vogels kennen de plekjes. Vandaar een groepje Kokmeeuwen en een Kleine Mantelmeeuw. Eén meeuw viel op, zwarte kop, rode snavel: een Zwartkopmeeuw, hier midden in het dorp! Die hoort ook al bij de schooiers. In de polder zie je ze vaker, als je er op let, maar hier? Ook een cultuurvolger. Meestal broeden er een paar op de eilandjes in de Grote Wije van de Botshol.
Op de foto is duidelijk het kleurverschil tussen  een Kokmeeuw en een Zwartkopmeeuw te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten