woensdag 9 januari 2019

Halsring B.. zwart.

Eindelijk gebeurde gister waar ik jaren lang op hoopte: aflezen van een halsring vanuit m'n zolderraam. Van tijd tot tijd zitten de Kolganzen aan de overkant van de Oosterlandweg, m'n "achtertuin",  en zijn vanuit m'n zolderraam makkelijk in beeld te brengen. Aflezen kost meer moeite. De bomen staan er voor, bladerloos weliswaar, maar die takken in beeld van de telescoop belemmeren het aflezen. Zo ook gister, donker weer, tegenlicht, zodat mijn hoera-stemming al snel veranderde . Met veel moeite ontwaarde ik een B , de andere letters en/of cijfers waren niet te lezen. Helaas pindakaas. Vanochtend zaten ze op dezelfde plek en ben er toch met de telescoop even naar toe gegaan. Misschien nu wel? Het licht was uitstekend. Ik kreeg geen halsring te pakken. Jammer, het is niet anders.                                                                                                                    Onderstaand nog een filmpje van Wulpen, 2 februari gaan we met de Vogelwerkgroep ook naar Wulpen kijken. Zie ook website IVNDe Ronde Venen. Ik had een betere maar die had teveel Mb.





P.S. In een singel bij de Veenhartkerk zag ik vanochtend een IJsvogel. Een blauwe schicht.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten