maandag 21 januari 2019

B4S en GR4zwart


Met dit zonnige weer blijf ik niet thuis. Het begint steeds vroeger licht te worden zodat om 9.00 uur, in de zon, de ringen uitstekend met de telescoop af te lezen zijn. Ik ben alleen in m'n "achtertuin" geweest, zodat ik met de koffie weer thuis was. In totaal 1600 Kollen en 400 Grauwen en een enkele Toendrarietgans. Door de vorst hebben ze blijkbaar toch snel koude poten, ze gaan op de buik zitten, trekken de poten in en grazen rondom hun eigen lichaam. Geen krent in de pap, wanneer komt de tweede? (De eerste was de Rotgans langs Molenland). Al vrij snel had ik langs de Hoofdweg B4Szwart te pakken. Dit is een pas geringde gans waarvan  nog geen gegevens zijn ingevoerd door de ringers. De tweede was GR4zwart aan de andere kant van de Westerlandweg. Een vaste gast hier. Op 30-10-2013 geringd in Eemnes daarna vele malen hier afgelezen door Kees, Marianne, Tijs. Op 28 okt. en 28 nov. 2015 had ik'm langs Molenland. Nu weer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten