maandag 17 december 2018

Vogelkijkhutten 2


Ik kreeg een reactie van Marianne-Vogelkijker.nl op mijn oproep om een vogelkijkhut in de Waverhoek te promoten. Ze uit zich nogal negatief over vogelkijkhutten: ze vindt ze gauw te vol: ik heb ook andere ervaringen, we zijn bijvoorbeeld in de Lepelaarshut bij Almere wel eens met een hele IVNVogelwerkgroep-ekskursie ( plm. 10 mensen) in de hut geweest; in de bovenstaande foto van de hut ( foto Staatsbosbeheer) in de Kroonspolders,Vlieland, kunnen 5 man zitten en 5 vrouw staan(of andersom). Op onderstaande eigen foto van de de hut bij Ravenswoud, Friesland, is zo te zien ook voldoende sta-ruimte om de Kraanvogels te bekijken. Plaats kijkgaten vind ik ook niet altijd de juiste, maar mocht je in de gelegenheid zijn daarop invloed  uit te oefenen dan moet je niet aarzelen om dat aan te pakken. Misschien bij een eventuele vogelkijkhut in de Waverhoek? Gemaaide gaten in het riet vindt Marianne al heel wat, ik ook, maar een leuke hufterbestendige hut, die diep verborgen in de Waverhoek staat, heeft mijn voorkeur.
Overigens is er een prachtige website van de meeste hutten en uitkijkpunten op de vogelkijkhutwebsite . Aanbevolen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten