maandag 22 oktober 2018

M'n eerste halsring PU7zwart

Vanochtend even door m'n "achtertuin", voor een uurtje kijken en zoeken zaten er genoeg Kolganzen. Het zonnetje in de rug en ik zat weer als in een theater op Molenland. Ruim honderd op een stuk weiland en dat koos de boer uit om de koeien vandaag in te laten grazen. Ik denk met opzet, hij had mij zien kijken en dacht de koeien het verjaagwerk te laten opknappen. Zie foto. De ganzen lieten zich niet zo gauw wegjagen, de koeien moesten dichtbij komen voordat ze opvlogen.
De Kolgans PU7 zat meer naar links bij de Zuidertocht, de wetering die naar het gemaal loopt. Ver weg, ik moest helemaal inzoomen ( 60x) om de P en de U af te lezen. De 7, of was het een Z?, gaf meer problemen. Of PU7 of PUZ dacht ik in te voeren in het computerprogramma. Bij PU7 bleek Kees Janmaat dezelfde vogel een paar dagen terug te hebben gezien op dezelfde plek. Daar houden we het dus op. De Kol is op 29-12-2015 als juveniel geringd in Maren-Kessel( N.B.) en is voornamelijk afgelezen in Duitsland ( Niedersachsen en Brandenburg) en Litauwen.Vorige week en nu dus hier.


1 opmerking:

  1. Wat leuk zeg, de eerste ring van het seizoen. Wat wel een beetje erg is, is dat ik de dag ervoor ook een flinke groep had bekeken rond Molenland/Hoofdweg had bestudeerd en geen enkele ring heb gevonden.
    Maar goed, ze zijn er en dat is toch al heel erg leuk :-).

    Groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen