dinsdag 24 november 2015

Grote Canadese Ganzen.


In plaats van 5 meter onder NAP zitten we sinds gister zo'n 200 meter erboven. We hebben de polder even achter ons gelaten om een paar dagen te verblijven in het hoogste dorp van Nederland. Even een andere omgeving. Des te meer genieten we straks weer van het vlakke Groene Hart. Voor het fraaie weer hoef je het niet te doen: momenteel sneeuwt het hier. Helaas blijft het niet liggen, daarvoor is het te dun. Vanmiddag hebben we wat haarspeldbochten geoefend, we waren onderweg.  Het landschap is grauw en heeft nu niks aanlokkelijks met die harde wind. Dus maar terug naar ons onderkomen.                                                                                                                                           Ik had net de telescoop op het statief gezet om het Duitse dorp aan de overkant van het dal te begluren toen ik een groepje vliegende vogels in beeld kreeg die me heel bekend voorkwam maar ik hier helemaal niet verwachtte. Telescoop erop en ondanks de stuivende sneeuw kreeg ik drie Grote Canadese Ganzen in het vizier. Canadezen hier!? Gras om te foerageren genoeg, maar waar slapen ze? Hier zijn geen plassen, nauwelijks sloten. Alleen wat beken en riviertjes. Misschien waren ze op doortrek.
De archieffoto is van Cees Willemsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten