vrijdag 17 november 2023

P1Tzwart , één van de 4000 Kollen.


 Dacht ik vanmiddag vanaf mijn favoriete stek Molenland nog meer halsringen te scoren dan gister, er zaten zo'n 4000 Kolganzen voor me in het zonnetje en had ik snel P1T te pakken, toen alle koppies omhoog gingen en luttele seconden later de hele meute de lucht in ging. Ik probeer dan altijd de veroorzaker te ontdekken ( een boer,  een loonwerker, een rattenvanger, een sportvisser, een hond, een grote felgekleurde vrachtauto,) het was nu ongetwijfeld weer een blauwe helicopter die vanaf Schiphol-Oost boeven opspoort, ik hoorde nauwelijks het helicoptergeluid. Dus ganzen horen beter dan ik, maar weg vlogen ze, richting De Kale Jonker aan de overkant van de Kromme Mijdrecht. Je went eraan, het hoort erbij.

Pee, een, tee (P1T) zwart is op 3-1-2020 geringd in Lith  N.B.. Afgelezen 4x in Duitsland ( Brandenburg), Polen ( Watcz), Wergea en de Weerribben in Nederland. De één na laatste keer op 4-10-22, bij de Guelper See in Brandenburg. En nu dus hier. Is een jaar lang niet gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten