donderdag 2 november 2023

Nogmaals de Groene Grauwe


 Eergister ontdekte ik deze Grauwe Gans vanaf Molenland in de buurt van de kinderboerderij. De code was slecht te ontcijferen, het beest heeft waarschijnlijk in de smerigheid gezeten, alleen de H is boven de smerigheid gebleven aan beide kanten. Die code wordt er in gefreesd, er ontstaat dus een gootje dat makkelijk met vuil vol loopt. Ik kwam er niet uit en ik heb een paar foto's gestuurd naar mijn ganzencontactman in Friesland, Jan Kramer, schrijver van de Nieuwsbrief voor Ganzen. Hij wist via  de rechterkant de code bijna te ontcijferen: H51?. Als manager van de website Geese weet hij meer van de hoed en de rand als ik en schreef dat er maar een paar ganzen met deze H-code waren geringd. Ik veronderstelde dat de laatste code wel eens een 8 kon zijn maar dat cijfer  was niet gebruikt.  

Vanmiddag in een beginnende storm, nou ja stormpje , hier hoogstens een 7 met vlagen een 8 Beaufort, weer even naar Molenland en zowaar de Groene Grauwe zat er weer. Weggedoken voor de wind. Niet te bewegen, dus alleen de slechte linkerkant kunnen fotograferen. Ik heb op aanraden van Jan toch maar H513 ingevoerd. geringd in oktober 2022 in Noord-Brabant ten noorden van Boxmeer bij de Maas als mannetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten