maandag 2 januari 2023

Museum Naturalis !!


 Waar ik  de laatste weken in de polders naar op zoek ben, zag ik vandaag in het museum Naturalis. Met enkele kleinkinderen naar Leiden, we waren allang van plan een keer naar Naturalis te gaan. De Roodhalsgans stond daar bij andere zeldzaamheden te pronken. 

Wat een geweldig mooi museum, geen woorden voor. Alle facetten van de Biologie kwamen aan bod. Alhoewel ik nu bedenk dat ik Natuurbescherming niet heb gezien, maar ik kan er overheen gekeken hebben. Geen weidevogelbescherming dus. 

Opvallend waren de vele activiteiten voor kinderen.  Er waren dan ook veel kinderen , vakantie, bezig. Eén dag is tekort om alles te doen, niet alleen kijken. Wat me ook opviel was de belabberde staat waarin veel opgezette vogels zich bevonden. Stofnesten en slecht opgezet. Voor zo´n instelling onbegrijpelijk. De stellages met opgezette vogels verderop in het gebouw bij de vele verzamelingen waren veel mooier. Veel later opgezet misschien.

Kortom, aanbevolen, maar neem de tijd.



Het klapstuk, Tyrannosaurus rex. Opgegraven in Montana  V.S. Een vleeseter en joeg op andere dino´s. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten