zaterdag 5 maart 2022

Dilemma ?

 Vannacht heb ik weer de camera-val bij de vermoedelijke slaaphoop van de Bunzing geplaatst, zodanig dat beide uit-en ingangen door de camera in de gaten gehouden werden. Resultaat: 40 filmpjes van de avond, echter zonder beest. Wapperende grassprietjes laten de camera lopen. Geen nachtopnames zodat het dilemma dat op me afkwam gelukkig door de Bunzing zelf is opgelost.  Bunzing of weidevogels? Ik vermoed dat de marter door mijn gedoe met de camera bij de hoop en het bakbeest van de sleepslanginjector die langs kwam niet is teruggekeerd. Reden om de hoop op te ruimen voordat er eventueel een territorium met jongen ontstaat. Per slot van rekening is de Bunzing een roofdiertje en zijn eieren en op de grond broedende vogels niet veilig. Ik laat de weidevogels prevaleren.

Op het plasdras 10 Grutto's en in een naastgelegen weiland ruim 40 Kieviten. Nog geen nestdraaierij, maar met dit zonnige weer komt het baltsen beslist. 

Gister de eerste Kieviten met Spreeuwen in en naast het plasdras. Zie foto onder.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten