vrijdag 4 maart 2022

De snor van het Haas.

 Ben je bezig de camera-val op te stellen voor een wat zeldzamer dier, komt er een doodgewone, nou ja doodgewoon, Haas langs. Als alles rustig is durven ze ook  hogere begroeiing binnen te gaan, snuffelend en tastend op zoek naar voedsel? Ik denk dat het meeste voedsel in het weiland gevonden wordt. Maar wat me bij deze video opviel waren de snorharen waar , denk ik, wat rijp aanzit. Het Haas, het zegt een jager, ligt 's nachts in z'n nest, het leger. Niet meer dan een kuil in het gras met de kop in de wind. Zoals er rijp op planten ontstaat, zo komt er ook wat rijp op de snorharen. Die snorharen waren me nog  nooit opgevallen, ik heb het Hazen-fotoarchief eens doorgespit, maar alle Hazen hebben snorharen. Weer wat geleerd. In het ochtendgloren hoor je o.a. de roepende Kolganzen overvliegen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten